Dnes již standardní výbavou ve vozidle je immobilizér, většinou integrovaný is alarmem. Buď jde o zabezpečení přímo od výrobce, nebo v případě starších modelů může jít io dodatečnou výbavu, čili dodatečnou montáž pro lepší zabezpečení.
Immobilizér je bezpečnostní zařízení, které brání spuštění motoru vozidla bez přítomnosti správného klíče či kódované odpovědi. Tento systém je často integrován přímo do elektroniky a je navržen tak, aby odpojil některé kritické komponenty motoru či vozidla, jako je zapalování, čímž brání neoprávněnému startování auta.
Alarm je zase speciální zabezpečovací zařízení, které poskytuje vizuální a zvukové upozornění v případě pokusu o neoprávněný vstup či odjezd auta.
Systém alarmu je vybaven senzory, které detekují pokusy o otevření dveří, rozbití oken a jiné násilné zásahy. Alarm může být také spojen s dálkovým sledovacím systémem, který upozorní majitele či bezpečnostní službu na neobvyklou aktivitu.
Pokud jsou oba systémy instalovány přímo výrobcem, nabízejí vysokou ochranu a jsou navrženy tak, aby splňovaly specifikace konkrétního modelu. Volba mezi nimi či jejich kombinace může poskytnout komplexní ochranu, která výrazně sníží riziko krádeže. Pokud je tedy v autě ještě nemáte, doporučujeme immobilizér či alarm dodatečně namontovat.
Další důležitý nástroj k zajištění auta proti krádeži je GPS systém. Ten umožňuje především sledování vozidla a to na bázi každodenního a 24 hodinového monitorování. Tento systém vám umožňuje neustále monitorovat polohu svého auta prostřednictvím satelitního sledování a to s vysokou mírou přesnosti zaměření.
Jedním z hlavních plusů GPS sledování je možnost okamžité lokalizace odcizeného vozidla. Systém může poskytovat živé aktualizace aktuální polohy, což umožňuje policii rychle zasáhnout a tak následně zvýšit šance na nalezení vozidla.
Na druhé straně existují i nevýhody spojené s používáním GPS ochrany, zejména fakt, že aby sledování fungovalo, je nezbytný kvalitní signál ze satelitů.
V případě, že vozidlo je zaparkováno v podzemní garáži nebo na jiném místě, kde je GPS signál slabý nebo nedostupný, může být sledování neúčinné. Totéž platí i v případě, že zloděj použije rušičku signálu. Jako nevýhodu můžete vnímat i samotný fakt neustálého monitorování, kde hrozí zásah do soukromí či zneužití údajů.
Navzdory těmto nevýhodám však mnozí lidé považují GPS sledování za neocenitelný nástroj. Systém je velmi dobře přizpůsobitelný a může být nastaven tak, aby vyhovoval individuálním potřebám a využít se může i pro více vozidel.
Zatímco dosavadní systémy byly založeny na elektronice, následující způsob zabezpečení je mechanický a to na principu blokování funkce. Mechanické zabezpečení volantu funguje na základě fyzické bariéry a to zejména na základě kovové tyče, která se zaklesne mezi volant a například pedál, čímž se následně volant stane nemobilním.
Tato metoda je oblíbená pro svoji viditelnost a snadnost použití. Výhodou je, že zloděj ihned vidí, že auto je zajištěno, což má často preventivní efekt. Zablokování volantu je také relativně levné a můžete jej začít okamžitě používat.
Zabezpečení převodovky, známé také jako blokování řazení, zase zabraňuje manipulaci s převodovkovou pákou, což znemožňuje zařazení rychlostí a tedy i pohyb vozidla. Tato zařízení jsou často robustnější a poskytují vyšší úroveň ochrany, jelikož jsou přímo v mechanice vozidla, čili jejich instalace může být proto náročnější.
Oba typy mechanických zabezpečení mají ovšem i své nevýhody. Mohou být poměrně velké a nepraktické při denním používání, zvláště pokud často parkujete v oblastech, kde se cítíte mnohem bezpečně a rychlé odemykání a zamykání auta může být otravné.
Zároveň platí, že nemusí úplně odradit zkušené zloděje, kteří mohou mít nástroje a metody jak tato zařízení rychle a potichu překonat či demontovat.
Posledním způsobem zabezpečení vozidla může být kombinace více způsobů ochrany či blokování vozidla a jeho systémů. U nás nabízí takové zabezpečení například značka VAM, která kombinuje několik technologií a principů.
Systémy podobné VAM zahrnují kombinaci elektronických a mechanických zabezpečovacích prvků. Mohou zahrnovat vyspělé alarmy, které reagují nejen na pokusy o vniknutí, ale také na pokusy o pohyb vozidla. Často jsou vybaveny senzory náklonu, které detekují změnu polohy vozidla, například při pokusu o odtažení.
Jednou z klíčových výhod takových systémů je jejich schopnost integrovat se do stávajícího elektronického systému vozidla, což téměř znemožňuje jejich překonání.
Toto zabezpečení může být také spojeno s mobilní aplikací, která umožňuje majitelům monitorovat stav svého vozidla v reálném čase, přijímat upozornění na neobvyklou aktivitu a dokonce na dálku ovládat určité funkce. Na druhou stranu, nevýhodou takových systémů je jejich finanční nákladovost a ve srovnání s jinými způsoby ochrany.
Platí také, že instalace těchto systémů vyžaduje manipulaci s vozidlem, včetně jeho vnitřních systémů, což je technicky a časově náročnější. Pravdou však je, že takový systém zabezpečení poskytuje ze všech nejvyšší míru ochrany.
zakoupené na runder.cz 04.11.2024
zakoupené na runder.cz 10.11.2024
zakoupené na runder.cz 21.11.2024
zakoupené na runder.cz 18.11.2024
zakoupené na runder.cz 16.11.2024
zakoupené na runder.cz 18.11.2024